CANGGU

Tillbakablick…

Till vårt sista stopp på Bali-resan. Efter några dagar på en strand mitt ute i havet (Gili Meno) så åkte vi tillbaka till Bali och till Canggu, för att spendera sista natten innan hemresan.

Hade kunnat stanna mycket längre ๐Ÿ˜‰ fanns så mycket spännande och vackert att upptäcka. Både i Canggu och på Bali i stort. Efter några dagar med begränsad input… Alltså mest strand, sand, hav, koraller och sol. Fick vi oss en explosion av intryck i jämförelse!

Vi blev rekommenderade att boka in oss på detta hotellet, the Slow och vi blev inte besvikna.

Både Anna och jag som gillar inredning och foto blev verkligen kära i detta hotellet.

Efter X-antal timmar på en båt och därefter i en minibuss… så kan jag säga att detta glaset med kallt vatten satt perfekt!

självklart fick vi hjälp med att bära våra “smidiga” väskor uppför alla trappor… och vi kunde koncentrera oss på att fota allt istället ๐Ÿ˜‰

Här sov vi skönt! Även om jag gick upp tidigt på morgonen för att yoga, på the practice. En Yoga-studio vägg i vägg.

och Anna var nöjd över att få tid till att insupa mer av vårt fina hotellrum.

Men innan vi sov och innan jag yogade… spenderade vi kvällen i Canggu på the Lawn. Eller snarare vi åt middagen här.

Precis vid stranden, och vi kunde bara sitta och titta på vågorna som rullade in och alla coola människor!

God mat, i vacker miljö och mitt härliga resesällskap ๐Ÿ˜‰ en toppenkväll het enkelt!

Efter att ha sovit gott, yogat och ätit en otroligt vacker frukost på hotellet. Tog vi oss en promenad längs stranden…

Fotade de mäktigt höga vågorna… Men blev liksom inte lika maffiga på foto.

Vi hälsade på söta korna…

och överallt en magisk doft av rökelser!

Efter shopping, manikyr och pedikyr, lunch och annat trevligt… var det dags för oss att lämna detta Paradis, för att flyga hemåt! Skönt det också, men jag saknar Bali livet och jag hoppas verkligen jag kommer komma tillbaka hit.